Met 4 zetels de onderhandelingen in

Door Rob van Muilekom op 29 maart 2019

MET 4 ZETELS DE ONDERHANDELINGEN VOOR EEN GROEN, SOCIAAL EN TOEKOMSTGERICHT UTRECHT

Afgelopen half jaar hard is hard gewerkt om de PvdA met een sociaal en toekomstgericht verkiezingsprogramma, een goede kandidatenlijst en een stevige campagne goed in beeld te brengen bij de kiezers. Het resultaat is dat we in de provincie nu 4 zetels hebben; weliswaar 1 zetel minder dan 4 jaar geleden maar we doen er nog steeds toe.  Er lijkt enige verbetering te zijn ten opzichte van de laatste gemeenteraadsverkiezingen.Abrupt en vreselijk werd de campagne opgeschrikt door het schietincident in de tram. Dan blijkt campagnevoeren er helemaal niet toe te doen.

En de opkomst van Forum voor Democratie in heel Nederland was toch wel de grote verrassing en tegelijk ook de halvering van de PVV, de SP, de SGP en D66 in de provincie Utrecht. Groen Links is de grootste geworden. Eemland is goed vertegenwoordigd in de nieuwe PS-fractie met Wilma de Boer uit Eemnes, Osman Suna uit Soest en Rob van Muilekom uit Kattenbroek. Julie D’Hondt komt uit Utrecht. Marieke Lejeune uit Montfoort en Frank Slooten uit Doorn zijn beiden commissielid.

Inmiddels zijn de onderhandelingen in de provincie al gestart onder leiding van Bram van Oijk van GroenLinks. Als PvdA hebben we kenbaar gemaakt dat we mee willen praten over een nieuwe coalitie indien er een aantrekkelijk groen, sociaal en toekomstgericht akkoord in elkaar getimmerd kan worden. Waarbij we kunnen laten zien dat Utrecht er is voor iedereen. Ambitie, daadkracht en een goed bestuur in goede samenwerking met de inwoners, gemeenten,  het maatschappelijk middenveld en de waterschappen zijn daarbij hard nodig. Ik ben blij dat Groen Links het voortouw heeft bij de onderhandelingen dat verhoogt de kans op een positief resultaat.

De PvdA heeft bij de waterschapsverkiezingen Vallei & Veluwe 2 zetels behaald en bij HD Stichtse Rijnlanden ook 2 zetels.

Alle campaigners ook in Amersfoort hartstikke bedankt voor jullie inzet.

Rob van Muilekom, lijsttrekker PvdA provincie Utrecht

Rob van Muilekom

De mens staat voor mij immer centraal. Daarom ga ik mij inzetten voor meer banen, zeker ook voor mensen met een lagere opleiding. Voldoende betaalbare en goede woningen in de dorpen en de steden. En een aantrekkelijke omgeving waar je kunt genieten van de mooie natuur, cultuur en landschap in Utrecht. MIJN FAVORIETE PLEK IN

Meer over Rob van Muilekom