Door Rachida Issaoui op 15 maart 2024

Rachida stelt schriftelijke vragen over stichting De Reset & huiselijk geweld

Rachida stelt vragen over De Financiering Van Jongerencentrum De Reset en Huiselijk Geweld aan het college van burgemeester en wethouders

Jongerencentrum De Reset in Soesterkwartier

Het jongerencentrum van Stichting De Reset is een plek voor jongeren in de wijk Soesterkwartier. Het is een laagdrempelige plek waar jongeren terecht kunnen voor verschillende activiteiten. De activiteiten worden vaak in samenwerking met de jongeren zelf georganiseerd.

Het jongerencentrum is er ook voor jongeren die extra hulp nodig hebben. Bijvoorbeeld als ze problemen hebben op school of met hun familie.

Financiële problemen

Stichting De Reset heeft op 25 januari 2024 een brief gestuurd naar de gemeente Amersfoort. In deze brief staat dat het jongerencentrum financiële problemen heeft. De PvdA heeft hierover met wethouder Paffen-Zeenni gesproken. Tot nu toe is er nog niet echt een duidelijk antwoord gekomen aan Stichting De Reset van het College van wethouders

Lees hier de vragen: Schriftelijke vragen 2024-033 PvdA Stichting De Reset

Huiselijk geweld in Amersfoort

We weten niet precies hoe vaak huiselijk geweld in Amersfoort voorkomt. We weten ook niet precies welke vormen van huiselijk geweld het meest voorkomen. Hoeveel slachtoffers zijn er? Waat vindt huiselijk geweld vaker voor?

Waarom is dit een probleem?

Als we niet weten hoe groot het probleem is, kunnen we er niet goed tegen vechten. We kunnen dan niet de juiste hulp bieden aan slachtoffers.

Wat wil de PvdA doen?

De PvdA wil dat er meer onderzoek wordt gedaan naar huiselijk geweld in Amersfoort. We willen dat er betere cijfers komen over het aantal slachtoffers, de verschillende vormen van huiselijk geweld en waar het vaker voorkomt. Met deze informatie kunnen we betere maatregelen nemen om huiselijk geweld te bestrijden.

Waarom is dit belangrijk?

Huiselijk geweld is een ernstig probleem. Het is belangrijk dat slachtoffers de hulp krijgen die ze nodig hebben. De PvdA wil dat iedereen in Amersfoort veilig kan wonen.

Lees hier de vragen: Schriftelijke vragen 2024-032 PvdA   op huiselijk geweld

Rachida Issaoui

Ik ben Rachida Issaoui, sinds 2022 raadslid in Amersfoort. Ik hou van schrijven, hardlopen en reizen. Sinds 1989 heb ik me gevestigd in Amersfoort en hier woon en werk ik nog steeds met veel plezier. Werkzaam in de huisartsenzorg zag ik van dichtbij wat er voor problematiek leeft in de verschillende wijken in Amersfoort. Na

Meer over Rachida Issaoui