PvdA Amersfoort stelt vragen over mensenhandel en uitbuiting

Door Harun Keskin op 21 februari 2019

De fractie van de Partij van de Arbeid (PvdA) Amersfoort stelt schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders over de zorgwekkende signalen van mensenhandel en uitbuiting in bepaalde sectoren.

De fractie vraagt of er illegale arbeid en uitbuitingsituaties gesignaleerd zijn in Amersfoort en of er maatregelen getroffen zijn om verdachte ondernemingen hierop te toetsen. Als er sprake is van uitbuiting en mensenhandel wilt de PvdA weten op welke wijze de illegale medewerkers behandeld worden na sluiting van de onderneming.

De Partij van de Arbeid gelooft in goed en eerlijk werk, dat is uitbuiting van (illegale)arbeidskrachten niet. Eerlijk werk biedt naast een salaris ook perspectief, waardering en (zelf)respect.

Harun Keskin

ZEKER ZIJN VAN WERK Als raadslid heb ik mij de afgelopen vier jaar sterk gemaakt voor de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en voor een betere aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. Vooral voor MBO-studenten op niveau 1 en 2 is dit zeer belangrijk. Ook wat betreft stageplekken en de bestrijding van arbeidsmarktdiscriminatie moeten we

Meer over Harun Keskin

Ontvang ontwikkelingen en nieuwe update via e-mail

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.