Door Quincy van den Berg op 14 maart 2024

Een gevulde ALV

Gisteren (13 maart 2024)  vond de Algemene Ledenvergadering (ALV) van de PvdA Amersfoort plaats in zaal 1 van de Amershof. Een enthousiaste menigte was aanwezig. De avond stond in het teken van verandering en vernieuwing, met zowel afscheid als verwelkoming binnen het bestuur.

Het afscheid van Frouke Vlaskamp als bestuurslid werd gemarkeerd, terwijl we tegelijkertijd Nienke Klerk verwelkomden als nieuw lid van het bestuur. Nienke presenteerde gelijk de routekaart voor mogelijke samenwerking met GroenLinks voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2026. Leden werden uitgenodigd om tijdens de vergadering aanvullingen te doen. Ook hebben een aantal leden zich aangemeld om mee te denken in de verder uitwerking.

Vanuit de fractie benadrukte Rob Smulders de voortgang van onze missie voor een leefbaar en gezond Amersfoort waar je betaalbaar woont. Zijn verhaal werd onderstreept door het tien jaar oude bord die in de zaal stond, boodschap:  “Zeker zijn van een betaalbare woning”. We blijven vastberaden en zetten ons in voor onze leden en werken vooruit naar de volgende verkiezingen. Vanuit de zaal werd er gevraagd naar de huidige samenwerking met GroenLinks. Rob benadrukte dat er constructief samengewerkt wordt, er is goed contact over en weer.  Hoewel er verschillen zijn tussen oppositie (wij als PvdA) en coalitie (GroenLinks), respecteren wij deze afspraken en houden wij elkaar ook in de wandelgangen goed op de hoogte.

Ons buitengewoon raadslid Annet de Raadt vulde aan door het belang van de energietransitie en armoedebeleid te benoemen. Toegankelijkheid staat hierbij centraal. “Het is essentieel dat mensen de weg vinden naar de beschikbare regelingen in de stad.”

Bij afwezigheid van de penningmeester lichtte de voorzitter de jaarrekening van 2023 toe. Deze is goedgekeurd door de kascommissie. Er waren wel aanvullende vragen van de leden aan de penningmeester, deze worden schriftelijk beantwoord.

Bert Bosman en Remco van de Wetering van De Alliantie deelden inzichten over het belang van verbetering en verduurzaming binnen de gemeente, waarbij werd benadrukt dat woningcorporaties een sociale rol spelen in de gemeenschap.

Peter Enkelaar, projectregisseur bij Het Militair Hospitaal, doorliep met de PvdA het plan van de te bouwen woningen. In de plannen staat groenbehoud en samenwerking met belangengroepen centraal.

De avond eindigde met een gevoel van energie en enthousiasme voor de toekomst van de PvdA Amersfoort.

Quincy van den Berg

Elke inwoner van Amersfoort gun ik een veilige (woon)omgeving waar je je thuis voelt. Naast mijn werk als business consultant zet ik mij daarom in als fractiemedewerker en campagnecoördinator voor de Partij van de Arbeid in Amersfoort. Samen met de fractie wil ik mij inzetten voor u en andere inwoners van Amersfoort. Ik ben Quincy

Meer over Quincy van den Berg