PVDA-ZORGDEBAT op 17 maart in St Pieters en Bloklands Gasthuis

19 maart 2018

Kandidaatraadsleden Annet de Raadt en Bert Veenstra hebben zaterdag 17 maart een goedbezocht  zorgdebat georganiseerd in het Sint Pieters en Bloklands Gasthuis in Vathorst. Een flink aantal professionals uit zorg en welzijn waren aanwezig. En ook een paar geïnteresseerde ouderen waren speciaal gekomen om onder de bezielende leiding van gespreksleider Bert Veenstra  een bijdrage te leveren. We hebben aan de hand van een aantal stellingen met elkaar gediscussieerd en er waren korte inleidingen van  Ben Hammer, lid Raad van Bestuur Hilverzorg, regiomanager Inge Wellecomme,  manager van In de Buurt 033 en lijsttrekker Grace Tanamal. Wethouder Fleur Imming ging uitgebreid in op wat er de afgelopen jaren goed ging en wat er nog moet gebeuren.  Bekijk de video hier.

Een aantal belangrijke onderwerpen zijn aan de orde gekomen  en deze zullen zeker door de wethouder en fractie worden meegenomen. Zo ging het over de gezondheidsverschillen tussen arm en rijk en de rol die preventie kan spelen om dit tegen te gaan. Maar ook ging het over verlofregelingen voor werkende mantelzorgers en ook over jonge kinderen die soms al mantelzorger zijn. De PvdA vindt dit onaanvaardbaar. Zij hebben onze hulp extra had nodig. Bekijk hier het fotoverslag