CAMPAGNEFLITS 18 MAART 2018

19 maart 2018

Nog drie dagen en dan weten we of we het vertrouwen van de kiezers hebben gekregen. Op straat merken we dat de gesprekken die we voeren met de mensen overwegend positief zijn. De peilingen laten een wisselend beeld zien, maar richten zich vooral op de grote steden waar ook partijen actief zijn die hier niet meedoen. Voorlopig is het nog even spannend .

Onze campagneteam en de vrijwilligers zijn onvermoeibaar op straat geweest om met mensen het gesprek aan te gaan en onze digitale campagne loopt als een trein. We hebben aan elk debat in de stad meegedaan.

We hebben hulp gehad van Tweede Kamerlid Henk Nijboer en van Europarlementariër Paul Tang. Zaterdag 17 maart sloot Agnes Jongerius zich bij ons aan en daarbij merkten we dat Europa leeft onder de mensen. Vragen over eerlijk werk, duurzaamheid en de sociale woningbouw werden op straat aan Paul en Agnes  gesteld en sommigen kwamen speciaal voor hen naar de Varkensmarkt.

Het was bar koud gisteren en ik wil onze toppers Roel Holthuijsen en Jan-Herman Koller toch noemen als helden van de dag. Vanaf 10.00 uur in de ochtend hebben zij onze tent op de Varkensmarkt bemand. Zij hebben de snijdende kou getrotseerd  om folders uit te delen en mensen te woord te staan. De kou hebben we later op de dag  gedeeld met velen want  tot onze vreugde kwamen  veel bekenden even langs.  Fethi Kili, Tom de Man en Grietje van den Braber-Klopper kwamen om ons aan te moedigen en om te helpen.

Een mooi moment om op te breken was toen Fethi ons allemaal uitnodigde om in zijn   “Lieve Vrouwtje” op het onze Lieve Vrouwekerkhof een warme chocolade melk met slagroom te komen drinken. Een mooie gezamenlijke afsluiting van een bewogen campagne.

Grace Tanamal, lijsttrekker PvdA Amersfoort

Campagneflits 18 maart 2018