Door Ties Ter Horst op 26 april 2023

PvdA gaat op Dag van de Arbeid in gesprek over de betekenis van werk

Over een week is het weer 1 mei: de ‘Dag van de Arbeid’. In Nederland is het geen vrije dag, maar toch is het een belangrijke dag om samen met gelijkgezinden te vieren. Daarom organiseert de PvdA Amersfoort op deze dag om 20:00 uur een avond in de Amershof om hierover in gesprek te gaan. Wat beteken werk en arbeid vandaag?

Ook de voorzitter van de PvdA, Esther-Mirjam Sent, gaat meedoen. Wil jij hier ook samen met ons bij stilstaan? Kom dan op 1 mei om 20:00 naar de Amershof.

Werk is anders dan in de tijd dat de Partij van de Arbeid werd opgericht. Je kan werken vanuit huis en daardoor je tijden zelf indelen. Maar dat maakt ook de scheiding tussen werk en eigen tijd moeilijker. Ook zien we dat steeds meer werkenden met slechte arbeidsvoorwaarden te maken hebben.

Daarnaast hebben we in het bijzonder aandacht voor PvdA-leden die deze veranderingen hebben meegemaakt tijdens hun jarenlange lidmaatschap. We gaan onze tien jubilarissen in het zonnetje zetten. Twee van hen zijn: oud-staatssecretaris Aad Kosto en Jan Veldhuis. Aad is dit jaar 60 jaar lid en afgelopen januari 85 geworden. Jan is nog langer lid, wel 75 jaar! In het jaar dat hij lid werd, 1948, werd Willem Drees minister-president.

Onze partijvoorzitter Esther-Mirjam Sent komt 1 mei naar Amersfoort om de jubilarissen toe te spreken. Zij houdt na de pauze een korte lezing.

De 1 mei viering begint om 20:00 uur, met inloop vanaf 19:30 uur in de Amershof. De toegang is gratis voor iedereen en aanmelden hoeft niet.

Tot dan!

Ties Ter Horst

Ik ben Ties ter Horst en ben sinds 1 april 2016 lid van het bestuur van de Partij van de Arbeid afdeling Amersfoort Bunschoten. Op die datum ben ik ook lid geworden van de partij. Waarom… ik stem mijn hele leven al op de PvdA. Ik kijk niet zo zeer naar de actuele zaken en

Meer over Ties Ter Horst