Meer dan verwacht.

29 september 2020

Het was een spannende dag voor het bestuur. Hoe gaat het hybride vergaderen. Zowel digitaal als fysiek aanwezig zijn in Kosmik.

Het bleek een ongegronde zorg te zijn. Het aantal gasten was meer dan we hadden verwacht. En binnen de 1,5 meter afspraak goed te doen. Natuurlijk moesten we een aantal zaken nog afhandelen, door het niet door gaan van de voorjaars ALV waren blijven liggen. Onder tegen stemmen werden dan ook het financieel verslag van 2019 goedgekeurd en Lex van’t Hof gekozen tot penningmeester, waarna Iris Homeijer haar functie nu ook formeel kon neerleggen. Daarmee werd het eerste deel van de avond afgesloten.

Vervolgens presenteerde onze leden Duco Bannink en Marc den Elzen, beide met een eigen kijk op huidige economische en maatschappelijke gevolgen van de corona crisis. Waar de één vooral een pleidooi hield voor een vorm van basisbaan keek de ander naar het gevolg van het verdwijnen van de middenbanen.

De gesprekken werden afgesloten met het online aanwezige PvdA kamerlid Henk Nijboer. Met een digitaal bezoek heeft hij de twee verhalen kunnen vertalen naar de acties die hij en zijn collega’s momenteel ondernemen om de economische gevolgen van de corona-crisis te beperken.

De avond werd afgesloten met het op afstand bespreken van wat we hebben gehoord.