Grace Tanamal en Rob Smulders in de Amersfoortse gemeenteraad

29 maart 2018

Op de druk bezochte algemene ledenvergadering in de Amershof vonden bestuur en leden van de PvdA elkaar gisteravond weer. In eerste instantie schoorvoetend maar toen de eerste pijn om het verlies van 3 zetels zijn plek begon te krijgen, kwam het oude elan weer terug. En daarmee de hang naar vroegere tijden toen de PvdA nog 10 zetels had, canvassend langs de deuren trok en leden betrokken bij de activiteiten. De PvdA is een vereniging en dat blijkt na iedere tegenslag weer. Er is een trouwe groep leden die weigert te geloven dat het sociaal democratische gedachtegoed zijn langste tijd heeft gehad. Integendeel, de roep om jongeren voor te bereiden op een mooie toekomst binnen de PvdA neemt toe. En ze waren er, die jongeren.

“Voorwaarts en niet…”, riep een van de leden. Het overgrote deel van volle zaal was het daar mee eens. Met Ties ter Horst, die tot voorzitter werd gekozen, kreeg het vertrouwen van de leden weer een nieuwe boost. Zijn verhaal over, met oog voor het verleden, vooruitkijken naar de toekomst werd met applaus ontvangen.

De nieuwe fractie bestaande uit Grace Tanamal en Rob Smulders werd, met fractievolgers Annet de Raadt en Bert Veenstra, op pad gestuurd. Dat er een klus te klaren is, zoveel is duidelijk. En dat dat niet kan zonder steun en inbreng van de leden, is ook evident. Hoe? We weten het nog niet. Aan ideeën geen tekort. Te beginnen met de 1-mei-viering die dit jaar plaatsvindt in de Amershof aan de Snouckaertlaan 11 en waar de hele stad welkom is. Informatie volgt snel.

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.
Doe mee en word lid!