Door Rob Smulders op 24 februari 2022

PvdA Amersfoort wil niet financieel bijdragen aan een oorlog

Nu Rusland een oorlog is begonnen met Oekraïne wil de PvdA Amersfoort weten hoe de gastoevoer van Amersfoort is geregeld. Wij willen niet financieel bijdragen aan een oorlog, hierover stelt raadslid (tevens lijsttrekker) Rob Smulders vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders.

PvdA wil van het college weten hoe de gastoevoer voor Amersfoort geregeld is. Als er gas via het Russische bedrijf Gazprom geleverd wordt wil de Partij van de Arbeid van het college weten:

1. Hoe verhoudt het afnemen van gas bij een Russische leverancier zich tot een land dat een oorlog gestart is. De opbrengsten worden nu onder andere voor oorlogsdoelen gebruikt.
  2. Welke stappen kunnen er genomen kunnen worden om niet afhankelijk te zijn van bijvoorbeeld Gazprom?
  3. De raad hierover te informeren.
Rob Smulders

Een authentieke en transparante manier van volksvertegenwoordiging die mensen bij elkaar brengt is waar ik voor sta. Niet het spelen van politieke spelletjes, maar staan voor fundamentele keuzes vanuit sociaal-democratisch perspectief. Ik ken de stad na 50 jaar goed en ik weet hoe de wijken en buurten van elkaar verschillen en een eigen identiteit hebben.

Meer over Rob Smulders