Bijna Unaniem Aangenomen: Uitbreiding Opvangcapaciteit voor Dak- en Thuislozen

Door Rachida Issaoui op 13 juli 2024

In de laatste raadsvergadering van dit jaar heeft bijna de gehele gemeenteraad gestemd vóór tijdelijke uitbreiding van de opvangcapaciteit voor dak- en thuislozen aangenomen. Na een intensief debat hebben Hanske Mulder van Maanen (ChristenUnie), Youssef Elmessaoudi (GroenLinks), en Rachida Issaoui (PvdA) de motie opgesteld en het college verzocht om met een oplossing te komen voor deze kwetsbare doelgroep.

De afgelopen tijd werden dak- en thuisloze mensen vaak geweigerd bij opvanglocaties door een gebrek aan capaciteit, terwijl er steeds meer mensen zonder onderdak zijn. PvdA Amersfoort maakt zich grote zorgen over deze situatie, aangezien het weigeren van opvang tegen de wet ingaat.

Dankzij de motie komt er nu extra aandacht en prioriteit voor deze groep. Wij blijven als PvdA Amersfoort scherp op dit dossier en zetten ons in voor een menswaardige behandeling van iedereen. Straatadvocaat René Slotboom fungeert als onze oren en ogen en houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen op straat.

Onze dank gaat uit naar Hanske Mulder van Maanen en Youssef Elmessaoudi voor de fijne samenwerking en naar alle medeondertekenaars van de motie. Samen staan we sterk voor een sociale en zorgzame stad.

Klik op onderstaande link om de ingediende en aangenomen motie te bekijken:
Moties_en_Toezeggingen_PvdA_Historisch_Overzicht

Rachida Issaoui

Ik ben Rachida Issaoui, sinds 2022 raadslid in Amersfoort. Ik hou van schrijven, hardlopen en reizen. Sinds 1989 heb ik me gevestigd in Amersfoort en hier woon en werk ik nog steeds met veel plezier. Werkzaam in de huisartsenzorg zag ik van dichtbij wat er voor problematiek leeft in de verschillende wijken in Amersfoort. Na

Meer over Rachida Issaoui