Groot Amersfoorts duurzaamheidsdebat

17 maart 2018

Op donderdag 8 maart werd in de Johanneskerk aan de Westsingel onder leiding van Marion van der Voort het duurzaamheidsdebat gehouden. Amersfoort heeft ambitieuze doelen gesteld om de stad schoner, groener en klimaatneutraal te maken. De doelen sluiten mooi aan bij het landelijke beleid: energiebesparing, zon- en windenergie, aardgasloos verwarmen, schone mobiliteit, en geen materiaal-verspilling. Daarvan willen we samen de vruchten plukken. Minder verspilling bespaart geld, en duurzame oplossingen leiden tot nieuw ondernemerschap, schone lucht en minder vervuiling. Maar dat gaat niet vanzelf!

Het nieuwe college van Amersfoort heeft de eervolle taak om ambities om te zetten in uitvoering, concrete plannen, afspraken en maatregelen. Welke rol nemen de partijen hierin als zij deel gaan nemen aan een nieuw college? Een leidende rol, een regiefunctie, of laten zij het aan de stad en markt over? Hoe gaan zij de plannen financieren, en hoe gaan zij bewoners, wijken, woningbouwcorporaties en bedrijven helpen om te verduurzamen? Gaan we er als stad op vooruit, ook economisch en sociaal?

Namens de PvdA nam fractievoorzitter Rob Smulders deel aan het debat. Lees hier het verslag van het Duurzaamheidsdebat Rob Smulders en waar de PvdA in Amersfoort voor staat als het gaat om duurzaamheid.

U kunt het allemaal ook teruglezen in ons verkiezingsprogramma op onze website www.amersfoort.pvda.nl.