Door Harun Keskin op 15 juli 2020

Een solide begroting, een sterke democratie en een duurzame samenleving

Tijdens de laatste raadsvergadering voor het reces benadrukt fractievoorzitter het belang van een solide begroting, een sterke democratie en een duurzame samenleving.

Uitgeschreven tekst:
De PvdA staat voor een solide begroting, waarbij we rekening houden met de risico’s en de problemen niet voor ons uit schuiven. Het Rijk heeft ons extra geld gegeven voor het Sociaal Domein en dat moeten we ook in de betreffende reserve houden, zodat het beschikbaar blijft voor de Zorg, Werk en Inkomen. Naast voldoende weerstandsvermogen is het belangrijk dat we ook voor de periode na dit Raadstermijn, een sluitende begroting samenstellen.

Om de democratie recht te doen, zullen de Amersfoortse burgers en haar vertegenwoordiging in de Raad goed geïnformeerd moeten blijven. Dat betekent tijdige en duidelijke communicatie richting de stad en de Raad. Bekendmakingen van plannen, zullen gepubliceerd moeten blijven worden in de lokale media, als daar nog geen goed alternatief voor is. De onderzoeken van de Rekenkamer, waarmee de Raad goed in stelling wordt gebracht, zullen we structureel moeten financieren.

Naast bovengenoemde punten, zullen wij ook een voorstel indienen om energiecoaches in te zetten voor huurders. Duurzaamheidsmaatregelen heeft een verhoging van de huur als gevolg, maar betaalt zich terug in een lager energieverbruik, waar de hele samenleving profijt van heeft.

Harun Keskin

Als sociaal-democraat zet ik mij in voor gelijke kansen voor iedereen. Een inclusieve samenleving waarin je jezelf kunt ontwikkelen en een bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Een overheid die er is voor mensen die door een moeilijke periode gaan, waarbij zij benaderd worden vanuit vertrouwen, niet vanuit wantrouwen. De juiste zorg voor hen die

Meer over Harun Keskin