Vuurwerk in Amersfoort

Door Harun Keskin op 14 januari 2020

Het afsteken van vuurwerk is een traditie, waar de laatste tijd veel ophef over is. Er vallen veel slachtoffers, ook bij omstanders, met blijvende schade aan ledenmaten en sommige ongelukken hebben zelfs een dodelijk afloop.

In de laatste editie van het nieuwjaarsfeest is er weer veel schade toegebracht in de stad, waarbij de hulpverleners, zoals ambulance, brandweer en politie, het werk onmogelijk wordt gemaakt. In de aanloop naar, tijdens en na het feest ondervinden veel mensen en (huis)dieren veel stress. Het nieuwe jaar beginnen we met een vervuild atmosfeer en vuurwerkafval op de straten.

De roep om een verbod, in welke vorm dan ook, wordt steeds groter. De PvdA Amersfoort is benieuwd hoe u er over denkt en verzoekt u de tijd te nemen om uw mening hierover te delen.

Dit onderzoek kan tot 20 januari worden ingevuld.

Harun Keskin

ZEKER ZIJN VAN WERK Als raadslid heb ik mij de afgelopen vier jaar sterk gemaakt voor de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en voor een betere aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. Vooral voor MBO-studenten op niveau 1 en 2 is dit zeer belangrijk. Ook wat betreft stageplekken en de bestrijding van arbeidsmarktdiscriminatie moeten we

Meer over Harun Keskin