Huurbevriezing?

Door Harun Keskin op 29 maart 2019

De fractie van de Partij van de Arbeid (PvdA) Amersfoort stelt het college van burgemeester en wethouders schriftelijke vragen over de aanvraag tot bevriezing of verlaging van de huur. De Woonbond heeft berekend dat 300.000 huurders (13% van de sociale huurders) kans maken op bevriezing of verlaging van de huur, zij kunnen hier een aanvraag voor indienen op de website van de woonbond.[1]

De Partij van de Arbeid wil van het college weten hoeveel huurders hier kans op maken en hoe dit bij hen onder de aandacht wordt gebracht. Beschikt elke huurder over de mogelijkheden om een online aanvraag in te dienen? Hoe worden zij ondersteund als zij hier niet toe in staat zijn door bijvoorbeeld een gebrek aan online vaardigheden? Indien de betreffende huurders niet geholpen kunnen worden door de directe omgeving wat zijn dan de kosten om een ombudspersoon in te schakelen om hen hierbij te ondersteunen?

De PvdA wilt ook weten wat het college doet met woningcorporaties welk zich niet aan het huurakkoord houden door de huur niet te bevriezen of verlagen. De Partij van de Arbeid Amersfoort vindt dat iedere huurder evenveel kans moet maken op bevriezing of verlaging van de huur, zo kan je zeker zijn van een betaalbare woning.

[1]http://www.woonbond.nl/

Harun Keskin

ZEKER ZIJN VAN WERK Als raadslid heb ik mij de afgelopen vier jaar sterk gemaakt voor de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en voor een betere aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. Vooral voor MBO-studenten op niveau 1 en 2 is dit zeer belangrijk. Ook wat betreft stageplekken en de bestrijding van arbeidsmarktdiscriminatie moeten we

Meer over Harun Keskin

Ontvang ontwikkelingen en nieuwe update via e-mail

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.