Sporten voor je gezondheid

Door Jamal Malik op 24 januari 2022

Goede zorg is voor ons allemaal erg belangrijk. Wij waarderen de inzet van zorgverleners en alle andere mensen die in de zorg werken enorm. Maar er moet verbetering komen. PvdA wil de zorg dichtbij huis in eigen buurt of wijk. De kosten voor zorg in Amersfoort overstijgen het beschikbare budget heel fors, maar er vallen toch nog veel burgers buiten de boot. Het is ons doel als PvdA om gezondheid en leefstijl te versterken voor de mensen met laag inkomen.

Bij het rijk pleiten voor het compenseren van tekorten op de Jeugdzorg. De jeugdzorg moet verbeterd worden omdat de hulpbehoevende jongeren sneller geholpen moeten worden, met minder wachtlijsten, minder regels met een meer menselijke maat.

Creëren van sportfaciliteiten in zo’n gebundeld centrum kan helpen dit te voorkomen. De ongelijkheid in leefstijl en gezondheid is deels het gevolg van ongelijkheid in inkomen en opleiding. Om deze reden maken we ons sterk voor een heel stevige inzet door de gemeente op leefstijl en gezondheid.

Ouderen moet ook zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. Als PvdA willen we niet dat onze ouderen net als iedere inwoner van keistad te kort komen op het gebied van gezondheidszorg, ongeacht leeftijd, afkomst of religie.

Jamal Malik

Ik ben Jamal Malik, woonachtig in Amersfoort sinds 2002. Getrouwd en heb 4 prachtig kinderen. Ik heb een brede achtergrond als het gaat om onderwijs dat ik heb gevolgd, van certificaat assistent automonteur van ROC Oost Nederland in Enschede tot aan mijn afstuderen als master in culturele antropologie universiteit van Utrecht. Mijn werkervaring is ook

Meer over Jamal Malik