Harun Keskin: ‘Pak discriminerende uitzendbureaus aan’

Door Harun Keskin op 2 juni 2018

“Ik kan geen werk vinden, en dat komt omdat mensen met een ander dan gemiddeld uiterlijk vaak al worden genegeerd.” Deze woorden kwamen hard aan bij de Partij van de Arbeid. Daarnaast is er een recent onderzoek gepubliceerd, dat blootlegde dat sommige uitzendketens op verzoek van opdrachtgevers bereid zijn te selecteren op etnische achtergrond. Bedrijven die liever geen Marokkaanse of Turkse uitzendkracht zagen komen, werden daarin tegemoetgekomen.

PvdA-raadslid Harun Keskin vindt dat de gemeente Amersfoort scherp moet zijn op deze vorm van discriminatie op de arbeidsmarkt. Keskin wil dat het college plaatselijke uitzendbureaus die zich eraan bezondigen aanspreekt op hun handelen. De PvdA’er vraagt ook naar de bereidheid tot sancties.

Harun Keskin

ZEKER ZIJN VAN WERK Als raadslid heb ik mij de afgelopen vier jaar sterk gemaakt voor de bestrijding van de jeugdwerkloosheid en voor een betere aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt. Vooral voor MBO-studenten op niveau 1 en 2 is dit zeer belangrijk. Ook wat betreft stageplekken en de bestrijding van arbeidsmarktdiscriminatie moeten we

Meer over Harun Keskin

Ontvang ontwikkelingen en nieuwe update via e-mail

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.