Wonen, leven en werken  op menselijke maat in een  sterke gemeente

Wonen, leven en werken op menselijke maat in een sterke gemeente

Amersfoort is een prachtige stad om in te wonen, te werken en te leven. Onze stad ligt midden in het land, is uitstekend bereikbaar, heeft een prachtig historisch centrum en er is veel groen in en om de stad. We hebben een bruisende stad met jonge en een energieke bevolking. Veel mensen willen graag in Amersfoort wonen.

Maar het kan beter. Goed wonen, leven en werken in onze stad is niet binnen ieders bereik en we zijn niet klaar voor de toekomst. Ook in Amersfoort zijn er werkende armen en zijn er kinderen die zonder een goed ontbijt naar school gaan. De stijgende energieprijzen leiden daarbovenop tot een energiecrisis met voor sommige mensen energie-armoede. We hebben een klimaatcrisis die op ons afstormt, dus we zullen echt iets moeten doen aan autogebruik en andere milieubelastende activiteiten.

De uitdagingen zijn groot. We willen dat de gemeente Amersfoort initiatief neemt om dit aan te pakken als regiegemeente. We willen leefbare wijken, een schone en klimaatadaptieve stad met ruimte voor wonen. Bekijk hier waar wij ons de komende jaren voor gaan inzetten!

Download hier ons gehele (verkiezings)programma 2022-2026

Onze plannen voor:

Wonen op menselijke maat

Wonen (huizen), werken (bedrijven), mobiliteit (auto’s, fietsen, OV) en leven (onderwijs, cultuur, zorg, welzijn) zijn met elkaar in concurrentie om de ruimte. Amersfoort is vooral een woonstad, in vergelijking met

Er zijn wel maren:

Goed wonen, leven en werken in onze stad is niet binnen ieders bereik en we zijn niet klaar voor de toekomst. De woningmarkt zit op slot. Ook in Amersfoort zijn

Werken op menselijke maat

Leven op menselijke maat

Amersfoort heeft een aantal problemen als het gaat om de sociale voorzieningen. Er is een kloof tussen mensen die mee kunnen komen en mensen die minder mee kunnen komen. De

Een sterke gemeente